יו"ר ומנכ"ל מתנדב

הילדים הם מקור ההשראה של עמותת “חיים”!

 

שלום לכם,

הקמת עמותת “חיים” בשנת 1984 על ידי הורים לילדים חולי סרטן סייעה רבות לקידום הטיפול בילדים חולי סרטן בישראל, כך יסכים כל מי שמכיר את העמותה ופועלה. החזון של הפרופ’ רנה זייצוב ז”ל (כלת פרס ישראל לרפואה), נבע מצורך מיידי בעמותה שכזו על מנת להגיע להשגים בטיפול בילדים שחלו בסרטן כיוון שהתקציבים הממשלתיים לא היו בשפע, וזאת בלשון המעטה. במרוצת השנים אף התברר שיש צורך להרחיב את שיתוף הפעולה בגיוס המשאבים בין המטפלים למטופלים על מנת להרחיב את המחקר ולשפר את התשתית במכשור מתקדם שהמדינה לא הצליחה  לספק. מעבר לכך, התברר שצריך להרחיב את הסיוע הכספי מעבר להקצאות מוסדות השלטון וקופות החולים בשלושה תחומים עיקריים: מימון משרות כוח אדם מקצועי (רופאים, אחיות); סיוע כלכלי ודאגה לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם; רכש או השתתפות ברכש ציוד רפואי מציל חיים מתקדם.

 

אלו הם גולת הכותרת בפעילותה כיום של עמותת “חיים”.

 

מזה למעלה מעשרים שנים אני פעיל בעמותה ומשנת 2008 משמש בה כיושב ראש. בעת שבה טיפלנו בבננו, בן ז”ל, נחשפתי לפעילות העמותה ולחשיבות הסיוע במימון ובמתן פיתרון להשגת מימון שיאפשרו פעילות שוטפת ויומית במחלקות האונקולוגיות לילדים. ההשג הגדול של עמותת “חיים” כיום, הוא היותה עמותה ארצית המבוססת על מתנדבים רבים, הן ברמת הניהול הן ברמת השטח.  מינואר 2008 מתנהלת העמותה ללא מנכ”ל בשכר ומבוססת על מתנדבים: ברי ועד מנהל מתנדבים, רו”ח מתנדב, יועץ משפטי מתנדב, מבקר מתנדב ועוד רבים וטובים אשר מיקמו את העמותה בשורה הראשונה של המסייעים לקידום טיפול מציל חיים של ילדים חולי סרטן בכל רחבי הארץ. אני גאה בפעילות עמותת “חיים” ובהשגיה. אין לי ספק שיצירתיות הצוות המנהל ואנשי השטח העוסקים לילות כימים למען הילדים והצוות המטפל, מסייעת כיום ותסייע גם בעתיד להעלאת הרמה המקצועית הן בטיפול הרפואי הן ברווחת הילד החולה ובני משפחתו.כארגון, אנו מחפשים כל העת דרכים להתחדש, לפתח ולשכלל את השיטות לגיוס הכספים ולאתר מקורות מימון על מנת שנוכל להמשיך, לסייע ולקדם את הטיפול בילדים חולי סרטן בישראל.


לא נותר לי אלא לאחל החלמה מהירה ובריאות טובה לילדים המטופלים ולבני משפחותיהם, בהצלחה לצוות המטפל ויישר כוח לכל אלה העוסקים במלאכת הקודש למענם של הילדים החולים ללא הבדל, דת, גזע ומין.


שלכם,

 


אבשלום (אבשי) כהן, יו”ר ומנכל מתנדב עמותת “חיים”

 

חזור לעמוד אודות >